Re
Mit is csináltam ma... Elkezdtem szórakozni a pc bolt adatbázisával, és sajnos rá kellett jönnöm, hogy az objektum-relációs dolog nem egészen úgy működik, ahogy azt elképzeltem így némi komplikáció adótott. Sajnos magyar leírás 0 ilyen szinten, az angolt meg nem 100%-osan értem és így nem találom meg a nekem megfelelő infókat, így már írtam egy forumra is. Remélem ott majd megmondják a pofon egyszerű választ a kérdésre, hogy hogy lehet egy objektum típusát ellenőrizni Oracle alatt.
Elgondokoztam rajta, és beszéltem is Zolival is róla, hogy mi lenne ha feladnánk az objektum-relációt és sima relációs adatbázissal csinálnánk meg a dologt. Valószínáleg nem járna sokkal több gépeléssel és munkával sem, viszont valamilyen szinten meghátrálás lenne... Még gondolkozom rajta, és bízom a forumos gurukban.
Szakdolgozat téren viszont előrléptem, szerintem egy egész nagyot. Sikerült írnom egy butácskább kereső algoritmust. A leírásokban amit Tanár úr küldött szinte mindenhol a Dijkstra algoritmust használják és javasolják. Akinek nem volt alga tárgya, annak röviden a Dijkstra algoritmusról elég azt tudnia, hogy egy gráfban, egy adott pontból megkeresi minden ponthoz a legrövidebb utat. Szemléletesen a képen látszik. Valami hasonlót próbáltam én is lemásolni.
Még persze nem tökéletes, mert az élek, ami alapján a távolságot számolja még mindehol 1-esek. Következő verzióban már muszáj lesz az időt is figyelnie, ötletem van, majd meglátom hogy sikerül kivitelezni, remélhetőleg holnapi postban már pozitív eredményekről számolhatok be. Utána már csak a csomopontokat kell belevinni a játékba, arról még nincs elképzelésem, hogy hogyan, de mivel a megállokhoz nagyon hasonlóan viselkednek, szerintem nem lesz probléma velük.
Gondolkozom az iránytű megfalósításán, eredeti tervekben nem szerepel, pedig érdekes lenne a leprogramozása, már csak azért is oda grafikusan kell valamit alkotni :)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése